Gyöngyöspatai iskolapélda

2020. március 31. 15:50

Személyes tapasztalatom az, hogy cigány testvéreinkben rengeteg érték van.

2020. március 31. 15:50
Székely János
Magyar Kurír

„Az iskoláknak mindent meg kellene tennie azért, hogy jó kapcsolatot építsenek ki a roma családokkal, látogassák őket, kifejezzék a szeretetüket irántuk. Mindent meg kellene tenni innovatív oktatási módszerek bevezetéséért ott, ahol magas a hátrányos helyzetű gyermekek száma. Fontos volna küzdeni az oktatásban sajnos egyre inkább növekvő szegregáció ellen azáltal, hogy egyes iskolák saját döntésük alapján felvesznek és segítenek hátrányos helyzetű tanulókat. Égetően szükség volna türelemre, amely időt ad a másiknak a korrekcióra, a sokszor évszázados hátrányok leküzdésére.

Személyes tapasztalatom az, hogy cigány testvéreinkben rengeteg érték van. Ha szeretettel (ami nem zárja ki a határozottságot) és tisztelettel fordulunk feléjük, akkor nagyon gyakran rengeteg szeretetet, megbecsülést, igyekezetet kapunk viszonzásul. A többségi társadalom van könnyebb, előnyösebb helyzetben, nekünk kell megtenni újra és újra a kezdő lépéseket.

Szakítsuk meg magunkban, családjainkban, iskoláinkban a bűn-történeteket, és kezdjük fáradságosan felépíteni a szeretet és a tisztelet hídjait. Bőséges lesz a jutalmunk!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 55 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Leakis
2020. április 01. 11:34
Így van, püspök úr! Ezért szeretnénk elkülöníteni a nem iskolaérett gyerekeket, hogy ne érezzék kudarcnak, hogy nem tudnak megfelelően haladni, hanem a saját ütemükben, kiscsoportos oktatás keretein belül tanulhassanak. Bőrszíntől függetlenül. Magyarországon ugyanis szegregációról SEHOLSEM lehet beszélni, ugyanis nem volt rabszolgaság, 1945 után bizonyítottan járhattak iskolába. A probléma ott van, hogy egyes családokban a gyereknevelési szokások miatt súlyos értelmi és viselkedésbeli lemaradás van, amit természetesen sok szeretettel lehet kompenzálni, de ne felejtsük el, hogy a "szeretet kemény". A gyöngyöspatai cigányok sajnálatos módon nem fogadták el az oktatást, az egyébként nem valós sérelmeikért. Miért is? Mert a szülők nem szeretik a gyerekeiket. Nem küldték őket iskolába, nem tanították meg nekik a társadalmi együttélés alapvető szabályait. Kiből lesz jó tanuló? Olvasandó itt: https://jobbraat.blogspot.com/2020/01/kibol-lesz-jo-tanulo-kerdesek.html
Amon-Li-Sa
2020. április 01. 11:15
Na persze! A sok egyetemet végzett, felkészült pedagógus nem megy semmire, de majd az én hatéves kisunokám a példamutató magatartásával a szeretet ereje által átváltoztatja a kis mauglikat. Ha nem pap lenne....
Agnieszka
2020. április 01. 09:48
Nem szeretetről van szó, a szeretete jelentőségét sokan eltúlozzák. A 90-es évektől a szociálpolitika pénzt adott, gyerekenként, a szülőknek. Olyanoknak is, akik eleve képtelenek voltak akárcsak egy gyerek eltartására. Nem annyit, amiből valamilyen szinten egy gyereket el lehetett volna tartani, de mégiscsak elkölthető, szabad felhasználású pénzt. A következő 30 évben cigány többségű járások alakultak ki, települések afrikai színvonalon vegetálókkal, drogfogyasztással, idegenek, akár közfeladatot ellátók, számára veszélyes belépéssel. Ha a cigányság marad a jelenlegi szintjén, az nagyon sokba fog kerülni a dolgozó, adózóknak, mert a XXI. sz.-ban senkit sem lehet éhhalálra hagyni, ha nem tud, v. akár nem hajlandó először tanulni, azután dolgozni. A szlovákok, akinek nincs Brüsszelbe feljelentéssel foglalkozó ellenzékük, Szlovákia ellenes ellenzékük, sorsukra hagyták az övéiket, volt is már éhség lázadásuk, amire kivonult a katonaság. Nálunk ebből világbotrány lett volna csinálva. Remény van, mert nemcsak egy Forgács István van, de nem sok, mindenesetre NEM elég. Magyarország LEGNAGYOBB problémája ez a NEM integrálódott, nagyrészt segélyből élő, bűnözésben élenjáró, nagyszámú népesség. A kisiskolások NEM 10%, hanem ennél nagyobb része közülük kerül ki. Az akármilyen szintű felzárkóztatásuk pénzbe és munkába fog kerülni, de nincs más út, csak előre. Az iskolai szegregáció erőltetése szerintem elhibázott út. Ha a cigány családnak joga van úgy élni, ahogy, a gyermekét úgy felkészíteni az iskolára, ahogy, akkor a nem cigány szülőnek legyen joga nem hagyni, h. a gyerekét a cigány felzárkóztatás eszközének tekintsék. A cigány gyermekek nemi érése, a szexualitás megélése más, mint a nem cigányoké, ez felső tagozatban már nehezen kezelhető problémává válhat. Legyen bejárás a nem cigány többségű osztályokba, de aki nem képes a norma követésre, annak legyen esélye arra is, h. kirakják. A mi időnkben eléggé általános volta figyelmeztetés a gimnáziumban, h. nem kötelező ide járni. A 16 éves korhatáron rugózás az agybaj minősített esete. Aki akar, tanul, aki nem akar, azon ebben a korban már nem lehet törvényileg segíteni. Ez nem vörös farok, de felmérhetetlen e kötelező óvodáztatás, az iskolai gyermekétkeztetés, ingyen tankönyv jelentősége.
benedek77
2020. április 01. 09:09
Cigány testvéreinknél rengeteg értékünk van...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!