Brutális eredményeket értek el az oroszok az Északi-tengeren, és ez csak a kezdet

2024. április 21. 13:36

Kiderült, mire készülnek.

2024. április 21. 13:36

Nyitókép: Roszatomflot

Öt pontba szedték Oroszország fő célkitűzéseit az Északi-tengerrel kapcsolatban egy közelmúltban tartott konferencián, írja a Világgazdaság. Kijelölték Oroszország elsődleges fejlesztési irányát a következő tíz évre az Északi-tengeri útvonal kapcsán egy fórumon Alekszandr Novak miniszterelnök-helyettes részvételével, teszik hozzá.

A fő irányok: 

a rakományforgalomnak 2035-re el kell érnie a százmillió tonnát,

 növelni kell a biztonságot, a sarkvidéken új hajógyárat kell építeni, különös figyelmet kell fordítani az északi szállításra és hajózásra, 2030-ra 14 jégtörőnek kell szolgálnia az útvonalon.

Hangsúlyozzák: 

a szállítás így is rekordot ért el. Ezen az útvonalon tavaly 36,25 millió tonna rakományt továbbítottak, a szovjet korszak legjobb eredményének az ötszörösét, és a tervnél is nagyobbat.

 Rekord volt a 2,15 millió tonnás tranzit is, főleg az ázsiai csendes-óceáni térség országaiba olajat, vasércet és szenet szállító orosz cégeknek köszönhetően. Az év során 1261 járat indult el és ért célba, majdnem annyi, mint 2021-ben.

Hozzáteszik: 

az északi-tengeri útvonalon egyetlen incidens sem történt azóta, hogy két éve a Roszatomot bízták meg

 a hajózás megszervezésével. Az útvonalon ötven megfigyelőállomás működik. Nemzetközi szakértők bevonásával készült megfigyeléseik alapján 

a kereskedelmi sarkvidéki hajózásnak nincs negatív hatása a tengeri ökoszisztémákra. 

Három tucat teherhajó közlekedik rendszeresen az Északi-sarkvidéken: gáz- és olajszállító tartályhajók, konténerhajók, szárazrakomány-hajók. Tavaly megnőtt az északi-tengeri útvonalon közlekedő folyami-tengeri hajók iránti kereslet.

Az útvonal fejlesztése kiemelten fontos Oroszország számára, amelyet az ukrajnai háború miatt nemzetközi szankciók sújtanak, írják.

Összesen 64 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sexykitty-80
2024. május 03. 22:16
🍓 ️ ­A­­ ­­­d­­­ö­­g­­­ö­s­­­ ­l­­­á­n­­y­o­­k­­­ ­­v­­á­r­n­­­a­­k­­­ ­­­r­á­­­d­ 👉 𝗪­𝗪­𝗪­­.­𝗖­𝗨­­𝗠𝟰­.­𝗙­­­𝗨­­𝗡
I feel the earth move under my feet
2024. április 21. 16:27
gebsi1rugbista 2024. április 21. 14:34 Az óriási, kirándulókat szállító, óceánjárók a leginkább szennyezők, ezek a teherhajók kevésbé. Meg egy faszt.. a bunkerolajat füstölő háznyi dízelmotorok (a kétütemű fajtából, naná!) azért elég brutális tempóban nyomják az égbe a szutykot, az újabbak, amik "zöldek".. azok megesznek napi 100tonna üzemanyagot, igaz, 35000 db(!!!) konténert visznek a hátukon. A kisebbek ennek a felét, alig kevesebb olajat fogyasztva. Lehet számolgatni. Oszt a teherhajókból úszik vagy 7-8000 db a vizeken. (igaz, ebben a kicsik is benne vannak) Na és a legjobb: .. egy 20 hajóból álló tankerflotta kb pont ugyanannyit légszennyez, mint a világ összes személyautója és kamionja összesen! Jó, mi?
Oldalkosár
2024. április 21. 16:24 Szerkesztve
Laci DACH 2024. április 21. 15:56 Álmodozzál, hülyegyerek. Ezek kereskedelmi szállítóeszközök. Nürbergben a nácikat a nem katonai hajók megtámadásáért és azok civil áldozatai miatt is perbe fogták.
Laci DACH
2024. április 21. 15:56
NNaa majd meglátjuk... a norvég flotta kb 2 óra alatt tönkre tudja löni ezeket..A brutális eredményeik nem látszanak odahaza Oroszországban..(Moszkvát,Pétervárat kivéve..) nincs villany,nincs folyóviz, nincs fütés több mint 20-25% ban..
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!