Jön az EU-s rendelet: ezt az ötvenezres eszközt kötelező lesz minden autóra felszerelni

2023. szeptember 19. 10:31

Itt vannak a részletek.

2023. szeptember 19. 10:31
null

Egy új európai irányelv  2024-től kötelezővé tenné, hogy bizonyos tonna feletti járműveket holttérfigyelő rendszerrel szereljenek fel, csökkentve ezzel a kerékpárosok és gyalogosok elütésének kockázatát – adta hírül az autoszerktor.hu olaszországi forrásokra hivatkozva. A portál szerint ezt a kötelezettséget vélhetően minden Európában közlekedő járműre ki fogják terjeszteni.

Londonban már két éve él a rendelet, miszerint az effajta vezetéstámogató rendszer nélküli teherautók nem is hajthatnak be a főváros számos kerületébe. 

Most Milánó önkormányzata  is úgy döntött, hogy októbertől napközben, 7.30 és 19.30 között az 5 tonnánál nagyobb tömegű személyszállító járművek és a 12 tonnánál nagyobb tömegű áruszállító járművek csak akkor közlekedhetnek bizonyos zónákon belül, ha holttérfigyelő tartozik a felszereltségük közé. Az intézkedést 2024. októberétől már a kisebb, 3,5 tonnát meghaladó áruszállító járművekre is kiterjesztik. Az indok, hogy a legtöbb baleset a holttérből ered. És a helyzetet még veszélyesebbé teszik az egyre növekvő számú, a semmiből felbukkanó elektromos rolleresek.

A holttérfigyelő készüléket ma már az autóvásárláskor más, biztonsággal kapcsolatos opciókkal együtt árulják. Azok számára pedig, akiknek a jármű megvásárlása után kell gondoskodniuk az érzékelőről, több online platform is kínálja a készüléket, 150 euró körüli áron. Kivitelezhetőnek, megfizethetőnek és főleg, logikusnak tűnik, mégis, 

nem minden érintettnek tetszik az újítás. 

Egy 20 tonnás kamion sofőrje szerint ez „teljesen haszontalan, mert egy kerékpár, egy parkoló motor, egy fa a mellékutcában, egy közlekedési lámpaoszlop, egy alacsony fal is mind-mind olyan dolgok, amelyek aktiválják a figyelőt és így az érzékelő folyamatosan csipog. Csak akkor veszed észre, amikor csodával határos módon leáll. Végeredményben ez egy olyan eszköz, amely inkább idegesít, mint segít” – véli a kamionsofőr.

A Milánói Autóklub elnöke, Geronimo La Russa viszont határozottan fogalmaz és kiáll a rendelet mellett: „egy olyan javaslatnak szánjuk, amely arra szolgál, hogy mindenki megértse, hogy a problémát azonnal kezelni kell, olyan politikával, amely nem csak a tiltásról, hanem a közös megoldások megtalálásáról is szól”. A rendelettel párhuzamosan a tudatosság növelését célzó kampányokat is indítanak, hogy megértessék: az út mindenkié és minden használójának még nagyobb felelősséggel kell közlekednie.

Nyitókép: MTI / Koszticsák Szilárd

 

 

Összesen 34 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
alexandrosz-2
2023. szeptember 20. 18:03
Balfaszok voltak, akik ezt megszavazták. Szarra se jó.
patópál
2023. szeptember 19. 18:40
"A rendelettel párhuzamosan a tudatosság növelését célzó kampányokat is indítanak, hogy megértessék: az út mindenkié és minden használójának még nagyobb felelősséggel kell közlekednie." Kezdhetik azzal, hogy elmagyarázzák a bicikliseknek, hogy egy teherautó holtterében tartózkodni - vagy onnan nagy sebességgel érkezni - nem a hosszú élet titka.
Sanyikám
2023. szeptember 19. 18:25
Ha valaki el tudná juttatni ezt a megjegyzést a szerkesztőség felé?! Megbaszhatja a szerkesztőség az új kezelhetetlen felületét valamint a 444-től vagy telextol kitakarított szerzőit!!! Más A megoldás ingyen van! Az autós iskolában maximális figyelmet kellene fordítani a teherautók közelében való viselkedésről és minden rendben lenne! Az a bringás és rolleres és gyalogos, aki úgy érzi egy 4 méter magas és 15 méter hosszú szarról, hogy erősebb nála és nem tud benne kárt tenni akkor úgy járt. .. de a lényeg, hogy az ország ütve legyen. Ugyanúgy műszak végén és kezdetén is. Mert, Úr Isten hol voltál az álló kocsival - ban amikor kezdeskor elfelejted beütni.. Idióták..
Uztu
2023. szeptember 19. 18:22
Valahogy ez 50 évig nem volt probléma
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!