Az ugandai elnök megadóztatná a közösségi média használóit a túl sok pletyka miatt

2018. május 13. 23:19

Yoweri Museveni elnök célja kettős: hogy szenvedjenek a pletykálkodók, és közben a költségvetés is járjon jól.

2018 áprilisában az elnök utasította a pénzügyminisztériumot, hogy vessenek ki adót például a Facebookra, a Twitterre és a WhatsAppra. Az elnöknek nem célja az internet megadóztatása, mert azt hasznosnak tartja oktatási, kutatási és kommunikációs célokra.

A vélemények, előítéletek, zaklatások, a baráti csetelés vagy éppen a Google és mások reklámjai azonban kedvezőtlen jelenségek az elnök szerint, amiknek az árát meg kell fizetni.

Az elnök egyébként meg is vádolta a pénzügyminisztériumot azzal, hogy nem kutatja elég elszántan az új adók lehetséges forrásait, miközben a kormánynak alig van bevétele. Museveninek valószínűleg azzal is problémája van, hogy az internetes, olcsó „csevegéssel” bajba kerülnek a nemzeti telekomcégek.

Uganda első embere ugyanakkor biztosította a választókat, hogy az internetet oktatási célra használókat az adó nem érinti majd.

Az nem egyértelmű, hogy a szabályozók milyen kritériumok alapján ítélik meg az internetes tartalmak minőségét. Kritikusok szerint pedig inkább az internet költségeinek csökkentésén kellene fáradoznia minden kormánynak.

A csevejadó mögött többen a politikai cenzúra szándékát látják. 2016-ban is előfordult, hogy a választások napján a kormány elérhetetlenné tette a közösségi médiát.

(Címlapkép: Russell Watkins/Department for International Development)

A bejegyzés trackback címe: http://makronom.mandiner.hu/trackback/31653