140 éves a GYSEV

2012. október 12. 14:16

Különlegesen matricázott Taurus mozdonnyal ünnepli a GYSEV létrejöttét lehetővé tevő koncesszió kibocsátásának 140. évfordulóját a társaság.

2012. október 12. 14:16

A pénteken a soproni vasútállomáson tartott ünnepségen Hegmanné Nemes Sára, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium vagyonpolitikáért felelős államtitkára arról beszélt: néhány évtizedes kihagyással ma újra szempont, hogy takarékos és környezetkímélő szállítási mód a vasúti, ezért a magyar kormány és az Európai Unió egyaránt elsőrangú célnak tekinti a vasútfejlesztést. Az államtitkár emlékeztetett arra: a GYSEV az utóbbi években folyamatos építkezést folytatott, a társaság felújította a 2001-ben átvett Sopron-Szombathely vonalat és a 2006 óta kezelt Szombathely-Szentgotthárd szakaszt, egy éve pedig fennállásának legnagyobb bővítésén esett át a hálózat, amikor 214 kilométernyi pályaszakaszt vettek át a MÁV-tól. Eközben egymilliárd forintos pályázati forrással vasútbiztonsági beruházások zajlanak – említette meg, hozzátéve, a GYSEV példája azt mutatja, hogy „az osztrák precizitást a magyar kreativitással ötvözve nagyon jól lehet dolgozni”.

Dávid Ilona, a GYSEV elnöke azt emelte ki: a társaság vasútépítőként, -üzemeltetőként vagy épp munkaadóként éppúgy a folyamatos értékteremtést tűzte célul, mint amikor a sportot vagy a művészetet támogatta. A korábbi különleges matricázású mozdonyokra utalva megjegyezte: most – az életműve nagy részét Eszterházán alkotó Haydn, a közeli Nagycenken született Széchenyi István, a Sopron környéki Doborjánban született Liszt Ferenc és Erzsébet császárné, királyné előtti tisztelgés után – elérkezettnek látták az időt, hogy a vasúttársaság saját magát is ünnepelje.

Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója hozzátette: nem kizárt, hogy épp a Győr-Sopron szakasz elkészültének 140. évfordulóján, 2016-ban zárulhat le a társaság újabb vasútépítése, a szakasz kétvágányúvá fejlesztése. Az ország legnagyobb forgalmú egyvágányos szakaszának fejlesztése „nemcsak a GYSEV és Magyarország, hanem Európa érdeke is” – tette hozzá, jelezve, hogy a tervek már elkészültek.

A most felavatott Taurus mozdony két oldalán egy gőzlokomotív és a vasúttársaság legmodernebb szerelvénye látható egymás mellett, az egyik oldalon magyarul a másik oldalon németül olvasható a vasúttársaság elnevezését is adó települések neve, alatta az 1872-2012 évszámokkal.

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
realista
2012. október 13. 21:29
A GyESEV saját területén ugyanolyan feltételekkel, és árakkal végzi a szolgáltatást, mint a MÁV a sajátján, mégis láthatóan óriási a színvonalbeli különbség. S amíg a MÁV vonalakat zár be, addig a GyESEV fejleszt, és bővíti a hálózatát.
kjkj945
2012. október 12. 16:28
Persze a GYSEV nem veszteséges, ja ott nem adták el a cargót!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!